دلایل نیاز به وب سایت ریسپانسیو برای تجارت در سال 2014

اگر مقالات قبلی را نادیده گرفته اید و اکنون وب سایت مشخصی برای رونق کسب و کار خود ندارید و یا برنامه ی انجام این کار را در آینده بسیار نزدیک ریخته اید، بدون شک در سال 2014 کسب و کار شما در معرض ورشکستگی قرار می گیرد.

اما اگر شرکت شما برای تجارت و جلوگیری از ضرر و زیان، به وب سایت وابسته است، حتما تا پایان امسال برای خود یک وب سایت واکنش گرا تهیه کنید تا شاهد تاثیرتجارت خود در بازاریابی آنلاین باشد.

اگر عبارت "طراحی وب سایت واکنش گرا" برای شما جدید است، ناراحت نباشید، (مقاله واکنش گرا چیست را مطالعه کنید) به شما قول می دهم بیشتر شماها با آن آشنا هستید. تقریبا چند ثانیه طول میکشد تا بفهمید ریسپانسیو یا واکنش گرا چیست و از آن موقع بعد دیگر به دنبال طراحی های شیک ریسپانسیو می گردید. تعریف طراحی وب سایت واکنش گرا ساده است - یک طراحی وب است که هم اندازه ی صفحه نمایش مرورگر دسکتاپ، تبلت، و گوشی های هوشمند طراحی می شود. آیا تا بحال شده است که یک وب سایت را در گوشی هوشمند خود باز کنید و متوجه شوید که آن وب سایت نسخه بسیار کوچک از آن چیزی است که شما بر روی دسکتاپ دیده اید؟ به همین دلیل مجبور می شوید زوم کنید و سپس وب سایت را بگردید و نقاط مختلف را بزرگ و کوچک کنید تا به محل مورد نظر خود بروید و یا متن مورد نیاز خود را بخوانید یا قادر به کلیک کردن روی یک قسمت مشخص شوید؟ در یک وب سایت واکنش گرا اوضاع اینطور نیست. برای یک وب سایت واکنش گرا مهم نیست که شما بر روی یک گوشی، تبلت و یا دسکتاپ آن را باز می کنید، به هرحال آن متناسب با صفحه مرورگر کار می کند.

اگر نوشته ی پیتر Cashmore را که تقریبا یک سال پیش در سال 2013 چاپ کرد خوانده باشید، متوجه میشوید که موضوع طراحی وب سایت واکنش گرا جدید نیست و ممکن است از اینکه این موضوع خیلی قدیمی است شگفت زده شوید. البته شما خیلی هم دیر نکردید، چرا که به احتمال زیاد هنوز خیلی از رقبای شما از این موضوع بی خبرند. سال 2013 معلوم شد که آن سال، سال برانداختن شرکت ها و صنایعی است که تمایل دارند همچنان در مرز ورشکستگی فعالیت کنند و کاری به بازاریابی آنلاین و طراحی وب سایت واکنش گرا برای رونق دادن به کار خود ندارند. اکثر شرکت های تجاری فاصله ی خیلی کمی تا ورشکستگی دارند و ممکن است در فاصله یک سال چنین اتفاقی برای آنها رخ دهد. موقعیت شما در گذشته امن بود، اما اکنون رقبای شما اوضاع را تغییر دادند و شرایط به گونه ای تغییر پیدا کرده است که بازاریابی اینترنتی و آنلاین اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

 

چرا اهمیت دارد؟

چرا که راه حل خوبی است و اکنون تمام افراد دیگر همین کار را انجام می دهند.

برای نشان دادن اینکه چرا وب سایت واکنش گرا بهتر است، آماری را از وب سایت های چندین شرکت ناشناس مختلف تهیه کردیم. اگر از ابزاری مانند آنالیزگر گوگل در وب سایت خود استفاده کنید می توانید همین آمار را ببینید و با همان نگاه اول تاثیر این طراحی را بر روی رونق کسب و کار خود ارزیابی کنید.

بسیاری از بازدید کنندگان آنلاین برای بازدید از وب سایت ها از گوشی همراه، تبلت، و دسکتاپ در 12 ماه گذشته استفاده کردند. شما می توانید این جدول را بر روی وب سایت خود فعال کنید و شاهد این آمار باشید

در این مورد تقریبا 40 درصد از ترافیک و آمار بازدید از سایت به دستگاه های موبایلی مربوط است (البته این آمار با در نظر گرفتن تبلت ها در دسته ی دستگاه های "موبایلی" انجام گرفته است). با توجه به اینکه این وب سایت واکنش گرا نبوده، و یک نسخه مخصوص تلفن همراه برای آن تهیه نشده، پس این از این تعداد تنها مقدار کثیری در سایت مانده و بقیه وب سایت را ترک کرده اند. اما صبر کنید، اوضاع بهتر شده است! البته شاید برخی این "بهتر" را بدتر تعبیر کنند.

مجموعه دوم نمودارها به ما قسمتی را نشان می دهد که در آن همه چیز دسته بندی می شود سپس شاهد یک مقایسه بین بازدید کنندگان موبایلی و دسکتاپ در 12 ماه گذشته و 12 ماه قبل از آن بودم. می بینید که بازدید کنندگان موبایلی این وب سایت در طول یک سال دو برابر شده است. این به خودی خود تنها به دلیل به وجود طراحی واکنش گرا بوده است.

این تنها یک نمونه از مزایای طراحی واکنش گرا در طول یک سال بود، در ماه اوت امسال بخش بازاریابی آنلاین شرکت ما به صورت طراحی وب سایت واکنش گرا برای "مرکز ذخیره سازی" راه اندازی شد- یک شرکت ذخیره سازی خودکار در لوئیزیانا، می سی سی پی و تگزاس. در ایالات متحده صنعت ذخیره سازی فصلی است و هر سال روند درخواست آن در میان ماه های اوت و نوامبر یک روند رو به کاهش عادی است. همانطور که انتظار می رفت، مرکز ذخیره سازی شاهد کاهش کلی در درخواست ها بود، اما این کاهش کاملا مربوط به بخش دسکتاپ بود، و درخواست های موبایلی همچنان پابرجا بودند ( درخواست هایی که روی وب سایت قبلی ثبت می شدند، با وجود این که این وب سایت در مرورگرهای موبایلی خیلی خوب کار نمی کرد)، مقدار این درخواست ها از 5.5٪ تا 20-30٪ افزایش یافته بود.

استفاده موبایلی ریسپانسیو

 

طراحی واکنش گرا، چقدر هزینه بر است؟

اگر وب سایت خود را چند سالی است که بازطراحی نکردید، لازم است فرایند طراحی مجدد را کاملا از ابتدا انجام دهید و قطعا در این حالت ایجاد این نوع تغییرات مقداری بیشتر هزینه به دنبال خواهد داشت، معمولا مقدار هزینه "بستگی به درخواست دارد".برای مثال اگر شما یک فروشگاه دارید و یا با وب سایت خود کار می کنید، ابتدا تنها از طراحان بپرسید که آیا امکان ایجاد تغییرات اساسی در وب سایت فعلی شما و تبدیل آن به یک طراحی واکنش گرا وجود دارد یا خیر، و اگر امکان پذیر است هزینه اش چقدر است.

آینده از آن ابزار های موبایلی است

حال که با وب سایت واکنش گرا آشنا شدید، من به موضوع صحبت قبلی خود برمی گردم و دوباره می گویم بدون وب سایت واکنش گرا تجارت آنلاین و آینده آن در معرض افول قرار می گیرد. اگر میلی به تهیه چنین وب سایتی ندارید ممکن است مشتریان شما به سراغ رقیبان شما که رفتن به وب سایت آنها آسان تر است بروند. همانطور که می بینیم آینده از آن ابزار های موبایلی است و مردم به طور فزاینده ای به دستگاه های موبایل خود بیش از کامپیوترهاشون علاقه دارند. نیلسن می گوید که بیش از 60٪ از صاحبان تلفن همراه از گوشی های هوشمند خود برای مرور صفحات وب استفاده می کنند. در یک مطالعه اخیر توسط واکر سندز دیجیتال مشخص شد که از سال 2011 ترافیک پایه ی موبایل مشتری ها 171 درصد بیشتر شده است. Statistaمی گوید که تا سال 2017، 5 میلیارد نفر از گوشی های همراه استفاده می کنند. ساختن وب سایت واکنش گرا هزینه کمی را برای شما خواهد داشت و با پرداخت آن می توانید به راحتی به تمام این افراد دسترسی پیدا کنید.